Přenášení víček z krabičky (misky) na určené místo (po jednom, po dvou víčkách) bez měření nebo s měřením času:
- podle zadané barvy;
- do nádobky stejné barvy;
- barvu zadáme např. anglicky.
Cestu na určené místo ztížíme podlezením židle, provázku…
1. Na Popelku:
Z volně rozsypaných víček vybírá podle pokynu dítě barvu víček
a třídí do určeného tvaru např. kolečka, řádky, písmenka, číslice…
2. Přenášení víček na metu, např. do misky, na barevnou čtvrtku,
do jiné místnosti:
- na hlavě;
- na zádech (v předklonu);
- na nose (se zakloněnou hlavou);
- na hřbetu paže;
- na nártu;(přísuny);
- jako želva;( v pohybu na čtyřech);
- jako krab.
4. Sbírání a schovávání víček bosou nohou (vsedě, ve stoji)
- z vymezeného prostoru (např. z kruhu vytvořeného provázkem)
do nádoby stejné barvy;
- schovej pod levou, pravou nohu (chodidlem).
5. Kde je víčko?
(Cvičení ve dvojicích – jeden manipuluje s kelímkem, druhý hádá)
Víčko nebo různý počet víček se zakryje kelímkem, na chvilku se odkryje
a znovu zakryje. Druhý z dvojice hádá:
- kolik víček bylo zakrytých;
- jaká barva je schovaná apod.
6. Cvrnkání víček (vleže, vsedě)
- kdo nejdál;
- nejpřesněji (na branku).
7. Tučňák
- víčko vložte mezi kolena, držte a dojděte (dohopkejte)
na určenou metu;
- víčko vložte mezi kolena, držte a dojděte (dohopkejte)
a spusťte do misky.
8. Stavíme věž
- kolik víček dáš na sebe bez pádu věže;
- použij jen modrá víčka;
- střídej barvy.
9. Když je víček hodně
- vytvoř obrázek (kytka, letadlo, domeček…);
- udělej obrys, tzn. z krabice se bere po jednom víčku
a obkládá se určitý objekt
(např. nějaká hračka, Méďa, sourozenec, ležící tatínek).
10. Masáž chodidel
- po vytvořené cestičce z víček kráčí cvičenec bos;
- víčka v krabici – jedna vrstva, a cvičenec opatrně „šlape zelí“.
Další varianty her s víčky jsou pro starší děti.
Když na víčka lihovkou napíšete čísla, lze použít např. pro procvičování násobilky.
Pokud napíšete písmenka, je to možné využít k vytvoření slov
při zadání instrukce „použij nohy a hlavu“.
Je jen na rodičích, jak budou děti motivovat.
př. „Zašlápni vir a dones ho do karantény“
Děti chvalte a užijte si s víčky!
Těšíme se na Vás v našich kroužcích!
- podle zadané barvy;
- do nádobky stejné barvy;
- barvu zadáme např. anglicky.
Cestu na určené místo ztížíme podlezením židle, provázku…
1. Na Popelku:
Z volně rozsypaných víček vybírá podle pokynu dítě barvu víček
a třídí do určeného tvaru např. kolečka, řádky, písmenka, číslice…
2. Přenášení víček na metu, např. do misky, na barevnou čtvrtku,
do jiné místnosti:
- na hlavě;
- na zádech (v předklonu);
- na nose (se zakloněnou hlavou);
- na hřbetu paže;
- na nártu;(přísuny);
- jako želva;( v pohybu na čtyřech);
- jako krab.
4. Sbírání a schovávání víček bosou nohou (vsedě, ve stoji)
- z vymezeného prostoru (např. z kruhu vytvořeného provázkem)
do nádoby stejné barvy;
- schovej pod levou, pravou nohu (chodidlem).
5. Kde je víčko?
(Cvičení ve dvojicích – jeden manipuluje s kelímkem, druhý hádá)
Víčko nebo různý počet víček se zakryje kelímkem, na chvilku se odkryje
a znovu zakryje. Druhý z dvojice hádá:
- kolik víček bylo zakrytých;
- jaká barva je schovaná apod.
6. Cvrnkání víček (vleže, vsedě)
- kdo nejdál;
- nejpřesněji (na branku).
7. Tučňák
- víčko vložte mezi kolena, držte a dojděte (dohopkejte)
na určenou metu;
- víčko vložte mezi kolena, držte a dojděte (dohopkejte)
a spusťte do misky.
8. Stavíme věž
- kolik víček dáš na sebe bez pádu věže;
- použij jen modrá víčka;
- střídej barvy.
9. Když je víček hodně
- vytvoř obrázek (kytka, letadlo, domeček…);
- udělej obrys, tzn. z krabice se bere po jednom víčku
a obkládá se určitý objekt
(např. nějaká hračka, Méďa, sourozenec, ležící tatínek).
10. Masáž chodidel
- po vytvořené cestičce z víček kráčí cvičenec bos;
- víčka v krabici – jedna vrstva, a cvičenec opatrně „šlape zelí“.
Další varianty her s víčky jsou pro starší děti.
Když na víčka lihovkou napíšete čísla, lze použít např. pro procvičování násobilky.
Pokud napíšete písmenka, je to možné využít k vytvoření slov
při zadání instrukce „použij nohy a hlavu“.
Je jen na rodičích, jak budou děti motivovat.
př. „Zašlápni vir a dones ho do karantény“
Děti chvalte a užijte si s víčky!
Těšíme se na Vás v našich kroužcích!